Dela nyhet
Information inför söndag...
3 feb 2020 0 kommentarer
Hej alla!
På söndag är det dags för Täbyligan i Skarpängshallen. Spelschema och lagindelning kommer efter träningen på onsdag.
Att nu vi i Myrängen p12 får arrangera Täbyligan och stå för kioskverksamheten innebär att vi får möjligheten att börja bygga upp vår lagkassa. Vi ledare åtar oss att handla alla varor inför söndag och vill därför att var och en betalar in 200:- som går till inköp. ( ev. överskott går oavkortat till lagkassan). Det kommer gå bra att Swisha eller ta med kontant till träningen på onsdag. (nummer för swish skickas ut i samband med lagindelningen)
Då det är vi som arrangerar behöver vi hjälpas åt vi har därför gjort en arbetsfördelningen enligt nedan Schema. Skulle tiderna inte passa så försök byta sinsemellan varandra. Vi vill också passa på att be att var och en av er bidrar med något bakat som vi kan sälja i kiosken.
Uppstart |
Café |
Café |
07:45-09:00 |
08:00-10:00 |
10:00-12:00 |
Wilhelm |
Casper |
Valter |
Tage |
Albin A |
Tommy |
Ledare |
Rasmus |
Samuel |
Ansvar |
Ansvar |
Ansvar |
Sätta upp sarg |
Uppstart café |
Försäljning |
Märka upp omklädningsrum |
Prislista |
Hålla rent i lokalen |
Fixa med elkontakter |
Försäljning |
Koka kaffe |
Stötta uppstart caféet |
Hålla rent i lokalen |
Koka korv |
Koka kaffe |
Handla på ICA om något sinar |
|
Koka korv |
Kiosk | Städning |
12:00-14:00 | 13:30-15:00 |
RuiChen | Noah |
Hugo | Hannes |
Gustaf | Ledare |
Ansvar | Ansvar |
Försäljning | Nedstängning |
Hålla rent i lokalen | Grovstädning och slänga sopor |
Koka kaffe | Ta bort skyltar/sarg |
Koka korv | Stänga kiosken. |
Handla på ICA om något sinar | |
Påbörja stängning av caféet |
På morgonen (1,5 timme innan Täbyligan börjar kommer ni in i hallen)
- Bygga sargerna. Kod till sargförrådet är 0206 och sargförrådet är längst ner till höger då man kommer in i hallen. Sarghörnen kräver lite extra förklaring. Se dokumentet om sargbygge. Lägg till en extra sargdel utanför sargen på två sidor (eller på alla 4) för att få en extra stabil sarg. Se * på skissen.
- Tagga upp omklädningsrummen (de närmast entrén)
- Ordna bord till cafeterian att ställa upp på (använd delar av sargerna) + ev. extra bord som medtas.
- Tejpa upp skyltar - välkommen, omklädningsrum, skogräns, spelschema, spelplan A och B, prislistor m.m.
- Sätta igång det elektiska och koka kaffe/varmt vatten
Under dagen
- Hålla igång cafeterian och ha någon beredd att åka och handla för påfyllning (ICA ligger i närheten)
- Speaker/tidtagare – presentera matcherna, hålla tiden, spela musik
- Sjukvårdare - någon som är beredd på att plåstra om skadade spelare
- Hålla rent & snyggt i hallen
Efter dagen:
- Grovstädning och slänga sopor ute i containern vid parkeringen
- Om ni är sist i hallen måste ni låsa. Håll keytagen mot brickan utanför entrén två gånger så det klickar till och gröna v:et försvinner.
- Lämna tillbaka keytag och arrangörsväska till kansliet
Material och utrustning som lånas från kansliet:
1 kokplatta
Kastrull med lock
2 kaffebryggare
3 pumptermosar
Vattenkokare
Smörgåsgrill
Tillbringare
Vattendunk
Kassaskrin
Sjukvårdsväska
Visselpipor
1 förlängningssladd 10m
1 kabelvinda
1 3-faskabel 20m
2 grenuttag (5-vägs)
Keytag och nyckel till pentryt
Sopkvast, soppåsar, moppset och rengöringsduk
Skyltar – välkommen till Knatteligan, Plan A och Plan B, skogräns, spelregler och spelschema
Högtalare med mikrofon
Utrustning som finns i hallen
2 st stora soptunnor (gråa fodertunnor) finns antingen i sargförrådet eller i pentryt
Ta med själva:
Kaffefilter + mått
Uppläggningsfat/brickor
Kylväskor + kylklampar
Extra termos
Extra bord
Dukar/pappdukar
Silvertejp och annan tejp
Hink, disktrasa, diskborste, diskmedel
Tejp, sax, pennor
Knivar
Verktygskit
Miniräknare
Prislista
Växelkassa och Swishinfo
/ Ledarna
Kommentarer